Pomysł na biznes: Swoja kwiaciarnia.

Mając zmysł artystyczny oraz smykałkę przedsiębiorcy, można połączyć przyjemne z użytecznym oraz założyć biznes trudniącą się artystycznymi działaniami. Zalicza się do takowej dziedziny działalności m.in. firmy florystyczne, powszechnie określane zwyczajnie kwiaciarniami.

Mając zamiar prowadzić kwiaciarnię nie trzeba skończyć specjalistycznych kursów, bo można w takim celu zatrudnić profesjonalistów. Niemniej, zdecydowanie łatwiej będzie prowadzić taki biznes samemu, z tego względu, że w zakresie jednoosobowej firmy jej koszty będą zdecydowanie mniejsze, niż w zestawieniu do firmy, w której zatrudnia się pracowników. Szkolenia florystyczne trwają co najwyżej kilka miesięcy i nie kosztują zbyt sporo – około 1000 i 1500 zł za cały kurs. Jak założyć swoją kwiaciarnię?
Czy będzie to lukratywne?

Kwiaciarnie istnieją w każdym, nawet niezwykle małym miasteczku. Zapotrzebowanie na usługi florystyczne nie maleje, co sprawia, że można pomyśleć o rozwoju biznesu w tej branży działalności gospodarczej. Jeśli mamy zamiar uruchomić kwiaciarnię w wybranej lokalizacji, testujemy, czy w naszym bliskim sąsiedztwie nie ma konkurentów. Jeśli tak, to warto przeanalizować, czy w wybranej okolicy jest odpowiednio dużo potencjalnych klientów, aby móc powalczyć o miejsce dla własnej działalności florystycznej.

Bardzo dobrze działają kwiaciarnie zlokalizowane niedaleko kościołów i cmentarzy, szpitali, dworców PKS i PKP i niedaleko lotnisk. W takich miejscach najczęściej zamawia się kwiaty. Niemniej, można znacznie zmaksymalizować zakres gwarantowanej oferty, gwarantujący ozdoby florystyczne z dowozem do klienta. Innym konceptem biznesowym na powiększenie liczby kanałów obsługi kontrahenta, jest gwarantowanie usług tzw. poczty kwiatowej. Kupujący mógłby nabywać kwiaty telefonicznie lub na stronie online, a kwiaciarnia dostarczałaby je pod podany adres. Takowe usługi nie są jeszcze nazbyt popularne w kraju, a kwiaciarnie gwarantujące je w sieci online posiadają często spore ceny. Miejscowa kwiaciarnia, obsługująca jedynie wybrany region, może obniżyć ceny takich świadczeń i zdobyć dzięki temu pokaźniejszą liczbę kupujących.
Jak zacząć?

Rozkręcenie kwiaciarni nie jest zbyt trudne. Oczywiście, będzie trzeba zarejestrować własną działalność gospodarczą oraz wybrać miejsce na stacjonarną kwiaciarnię. Potem można pomyśleć o zleceniu budowy witryny www, na kształt nieskomplikowanego sklepu internetowego, w którym będzie można kupować kwiaty. Strona internetowa pozwoli nam także na to, iżby zaprezentować przyszłym kupującym nasze wcześniejsze realizacje, np. ozdabianie kościołów, dekoracje na sale weselne lub bukiety ślubne. Dzięki temu klient błyskawicznie będzie mógł zweryfikować, czy skorzystać z propozycji produktowej takiej kwiaciarni.

Wynajęcie miejsca na kwiaciarnię to ważny etap uruchamiania takiej firmy. W kwiaciarni powinny być zapewnione stosowne warunki temperaturowe oraz wilgotnościowe. Zaleca się więc wybrać lokal, w którym będzie można zainstalować klimatyzację, czy taki, który już ją posiada. Dzięki niższej temperaturze kwiaty będą dłużej świeże.

Problemem dla początkującej kwiaciarni będzie kwestia dostarczania świeżych kwiatów. Najtaniej będzie zaopatrzeniem zająć się samodzielnie, choć warto wiedzieć, że wiąże się to z koniecznością wyjazdów kilka razy w tygodni na giełdy kwiatowe albo wprost do hodowców kwiatów. Dzięki temu jednak wybierzemy te kwiaty, które nam się podobają i które widać, że zostały świeżo ścięte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

O Nas

Portal "Mutuelles.edu.pl" powstał z myślą o publikowaniu interesujących wiadomości z kraju i świata. Poruszamy najważniejsze tematy, nie boimi się trudnych pytań.

Zależy nam na świeżych i sprawdzonych informacjach. Jeśli chcesz, żeby to właśnie Twoją sprawę nagłośnić na naszym portalu, zapraszamy do kontaktu.

Mail: kontakt@mutuelles.edu.pl

Video


Facebook
  • Facebook